Voy a Granada - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu Voy a Granada - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu

Voy a Granada

Door: dorindaa

Blijf op de hoogte en volg Dorinda

05 November 2010 | Spanje, Sevilla

Dit weekend heb ik doorgebracht bij mijn lieve vriendinnetje Emma.
Zij doet namelijk ook een talencursus Spaans, maar dan in Granada.
Dus zaterdagochtend begon ik fris en fruitig mijn reis naar haar hometown.
Toen ik om 10.15 bij het loket aankwam om een ticket te kopen, werd mij weer eens verteld dat mijn reis helemaal verkeerd ging. Ik bleek naar het verkeerde busstation te zijn gelopen.
Het goede station zat praktisch bij mij om de hoek...
Aangezien er niet veel tijd meer restte, heb ik een taxi genoemen met een praatgrage taxichauffeur waarvan ik de helft niet verstond.
Een uur later, 25 euro armer en een doof oor rijker zat ik dan eindelijk in de goede bus.

Het weerzien met Emma was spannend, maar super leuk. Spannend omdat ze me liet struikelen en ik bijna het ziekenhuis in moest en super leuk omdat ik haar na een lange tijd weer zag.

De eerste dag hebben we een beetje gewinkeld en wilden we een brownie eten, wat niet meer mogelijk was, omdat degenen voor ons de laatsten wegkaapten.
Daarna gingen we maar weer terug naar de residentie, waar zij een kwamer heeft (en ik dat weekend ook, zelfs een grotere dan die van haar!).
Ik moet toegeven dat het heerlijk is om in een residentie te slapen, want dan kan je op ieder moment zelf bepalen wat je gaat eten!
Zo hadden wij een heerlijk stokbroodje met mozzarella, tomaat en pesto. Ook is er dan het voordeel dat er heel veel mensen wonen waar je automatisch mee in contact komt.

Nou goed, de volgende dag gaf Emma mij een rondleiding door haar stad.
Er zijn daar heel veel Marokkaanse winkeltjes, omdat we hier natuurlijk vlakbij Marokko zijn, maar ook omdat de Arabieren hier heel lang hebben geregeerd.
Ook hebben we een deel van de kathedraal bekeken. In dit deel liggen een koning, koningin, prins en prinses begraven. Erg indrukwekkend.

´s Avonds gingen we natuurlijk weer lekker tapas eten, maar nu met een hele groep mensen van de residentie.
Onderweg kwamen we aardig wat geesten en moordenaars tegen. Het bleek Halloween te zijn, een feest die hier volop gevierd wordt. Helaas hadden wij geen spectaculaire outfit, ook al zou mijn outfit van afgelopen carnaval niet hebben misstaan!


De dag daarna wilden we naar het Alhambra gaan. Dit is een enorm paleis met veel tuinen. Er was ons verteld dat we er echt vroeg naartoe moesten gaan, omdat de tickets in de voorverkoop al waren uitverkocht en de kaartjes aan de deur ook snel zouden gaan.
Dit betekende dat we om 7 uur op stonden en om half 9 (ja de keuken bleek niet op de juiste tijd open te gaan) stonden we achteraan in de wachtrij, waar we in totaal een uur hebben gewacht. De kaartjes voor de ochtend waren al weg, wat betekende dat we pas om 2 uur welkom waren.
Stipt om 2 uur konden we naar binnen.
Het Alhambra is voor iedereen die nog een keer naar Andalusië wil gaan echt een aanrader!
Er waren schitterende tuinen en hele mooie arabische gebouwen.
3 uur lang hebben we gewandeld, fotoshoots gehouden, chips gegeten en werden we weggestuurd bij een rondleiding, omdat die privé bleek te zijn.

Die avond was het alweer tijd om weer naar Sevilla terug te keren. Aan de ene kant vond ik het jammer om Granada te verlaten, maar aan de andere kant was ik ook weer blij om weer naar Sevilla te gaan, omdat dit toch een beetje mijn thuis is geworden. Ik ken misschien nog niet alle straten en de juiste plekken om naartoe te gaan, maar ik ben echt van de stad gaan houden!
De mooie oude en sierlijke gebouwen, de gezellige barretjes, de groene parken, alles is gewoon fantastisch!

Voor iedereen die het maar wil horen: brownies met softijs van de burger king zijn goddelijk!

Liefs!


  • 05 November 2010 - 18:45

    Emma Van Leersum:

    Yo quiero tus foto's!!
    Mijn internet doet weer eens kut, dus het duurt nog even voordat de foto's op waarbenjij.nu staan.
    Ik mis je!

  • 08 November 2010 - 13:08

    Lydia:

    Hoi Dorinda en ook Emma,

    Jullie zien prachtige paleizen en steden waar de werkende klasse hier alleen maar van kan dromen. Prachtige foto's, mooie kleuren en het lijkt wel of er nooit een wolkje aan de lucht is bij jullie (alleen figuurlijk als jij iets met het openbaar vervoer moet regelen.....)
    Ik lees jullie reisverslagen met plezier.

    groet,

    Lydia

  • 08 November 2010 - 17:18

    Annemieke:

    lief oud trouw vriendinnetje, het ziet er echt super uit allemaal, gelukkig heb je het NOG STEEDS naar je zin haha maar dat gaat ook niet veranderen geloof ik. hier nog steeds alles zn gangetje, ik heb ondertussen al veel studiepunten behaald & dingen afgerond, dus gaat goed allemaal. we spreken elkaar snel! dikke kus & take care

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

taalcursus van twee maanden in Sevilla

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

De mimimimiman

05 November 2010

Voy a Granada

27 Oktober 2010

como una elefante

22 Oktober 2010

tinto

20 Oktober 2010

van de Bahama´s naar Sevilla
Dorinda

Welkom lieve vrienden en familie! Bijna is het zover: ik ga naar het zonovergoten Sevilla voor een cursus spaans! 8 weken lang zal ik daar naar school gaan en verblijven bij een spaans gezin. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen en mijn vooruitgang op school. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn berichten zullen gaan lezen en mij af en toe ook op de hoogte houden van jullie leven! Liefs, Dorinda

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 26028

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

13 Maart 2011 - 21 Juni 2011

Guatemala!

17 Oktober 2010 - 11 December 2010

Sevilla

Landen bezocht: