tinto - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu tinto - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu

tinto

Door: dorindaa

Blijf op de hoogte en volg Dorinda

22 Oktober 2010 | Spanje, Sevilla

Nou, het is me weer duidelijk geworden dat je reisverslagen niet zo lang mogen zijn als je zelf zou willen, aangezien de helft van mijn vorige verslag niet aan is gekomen.
Daarom vertel ik in dit verslag maar over de leuke dingen die ik hier meemaak.

Tijdens mijn eerste schooldag, waar ik dus twee uur te laat was, kwam ik in een hele grote groep met allemaal beginners terecht. Aan het einde werden we gelukkig in twee groepen opgedeeld: de jonge en de oude groep.
De jonge groep, waar ik in zit, bestaat uit zes mensen, waaronder 4 Engelsen, 1 Irakeze en ik.
Ook als is dit de jonge groep, ik ben veruit de jongste, de jongste na mij is namelijk 26. Dat maakt eigenlijk helemaal niks uit, want we kunnen het heel goed met elkaar vinden.

Maandag meteen na school ging ik met 3 andere mensen, Eleanor, een Australisch meisje, Koen, een Nederlandse en Daniel, een Amerikaanse jongen, gaan lunchen in de stad. Er zijn hier onzettend veel kleine barretjes en restaurantjes waar je voor weinig geld heel lekker kunt eten.
Na onze lunch gingen we mee met een stadstour die door Clic (onze school) werd georganiseerd. We zagen hele mooie dingen, zoals de kathedraal, maar helaas verstond ik helemaal niks van onze spaanse gids.
Gelukkig spreekt de amerikaanse jongen vloeiend spaans, waardoor ik een vertaler bij de hand had.

Dinsdag heb ik samen met twee mensen uit mijn klas, George en Mays, en Eleanor een cruisetocht gemaakt over de rivier waar ik vlakbij woon. Ondanks dat er niet zoveel te zien was, was het wel erg leuk om te doen. ´s Avonds ben ik weer met Koen, Daniel en Eleanor wat gaan drinken in de stad. Drankjes zijn hier ook erg goedkoop. Zo zijn bier en tino verano, een drankje dat ik graag drink, hier maar 1,50 euro.
Die avond zijn we in een heel leuk café terecht gekomen. Er waren echt alleen maar Spanjaarden aanwezig en een paar mannen speelden flamenco muziek. Steeds iemand anders kwam naar voren om een vertellend emotievol lied te zingen. Zo ook een man van in de 70, die erg goed was. Af en toe kwamen er mensen naar voren die de flamenco dansten.
Alle aanwezige mensen klapten, zongen en dansten mee. Een hele bijzondere ervaring.

Woensdag ben ik met mijn klasgenootjes wezen lunchen. Een goddelijke brownie, die ik niet opkreeg (heel speciaal) heb ik daar genuttigd. Daarna zijn we ook weer met dezelfde vier, D, K, E en ik, uitgeweest. Eerst weer bij verschillende barretjes wat gedronken en daarna naar een raggaeclub geweest.
Tot mijn grote verdriet raakte ik op de weg terug mijn coördinatische vermogen kwijt, waardoor ik tot drie keer toe langs dezelfde burger king kwam.

Gisteren ben ik samen met mijn klasgenootjes de stad ingegaan. mochten jullie nog een keer naar Sevilla gaan, dan moet je zeker weten naar Tinto Verano vragen (geen idee of ik het goed schrijf trouwens), wat rode wijn gemengd met sprite of fanta is geloof ik.

Het spaans laat, in tegenstelling tot het nachtleven, wel wat te wensen over. Ik versta en bijna niks van en het spreken wil ook nog niet op gang komen. Ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat. Met Tamara praat ik ook weleens spaans.

ik word nu weggestuurd door de schoonmaakster, dus de volgende keer zal ik weer meer vertellen!

Liefs, Dorinda


  • 22 Oktober 2010 - 18:36

    Astrid:

    Je verhalen worden er wel minder spannend op zeg...helemaal geen gekke avonturen en ook geen einde dat ons in spanning laat! Haha! Maar het klinkt allemaal heel leuk, hoewel ik veel ervan al van je had gehoord.
    En dit verbaast mij wel, zeg, Dorinda en rode wijn? Dorinda en wijn uberhaupt? Nou nou, Spanje maakt nú al een andere meid van je, haha!
    Ennuhh om je ook nog mee te laten genieten van mijn megainteressante studentenleventje (niet zo heel erg, maar oké) stuur ik je nog wel eens een mailtje! Als jij ons dan maar lekker blijft voorzien van je verhalen!

    Superveel plezier en een dikke knuffel en ook de groetjes van mijn paps en mams, die je heenreis heel zielig voor je vonden!

  • 22 Oktober 2010 - 18:52

    Guapa:

    Hola!
    Ja ik heb ook een beetje haat aan waarbenjij.nu!

    Jij en rode wijn, dat is inderdaad een klein wondertje! Onze lerares vertelde dat tinto de verano gewoon rode wijn met citroen is! Of sangria zonder kaneel, sterke drank en fruit (het is maar hoe je het bekijkt).

    Maargoed, dat klinkt allemaal heel leuk. Ik voel me hier nu een beetje eenzaam eerlijk gezegd, want mijn mattie Laura vertrekt morgen en ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel mensen leren kennen als ik gehoopt had!

    En hoe is je gastmoeder? Kan ze Engels? Krijg je een beetje normaal voedsel? En ik wil nogsteeds weten hoe je uiteindelijk je huis bent ingekomen!

    Ik had eigenlijk pas na het eerste weekend het idee dat ik iets geleerd had. Langzaam maar zeker gaat het steeds beter!
    Okee, dan zal ik onze vriendinnetjes ook eens met een verslag van mijn kant verblijden!
    Besos!

  • 22 Oktober 2010 - 19:07

    Petra:

    Lieve Dorinda,

    Wat leuk om je reisverslag te lezen. Wat maak je veel mee, klinkt allemaal hartstikke leuk en spannend. Je hebt blijkbaar ook al minder leuke dingen meegemaakt hoorde ik van je moeder maar daar heb je je goed doorheen geslagen!!
    Het spaans komt vanzelf wel, en na een paar glazen wijn gaat dat soms vanzelf.....wie weet?!
    Dorinda geniet van het mooie weer, de prachtige stad, de interessante mensen die je allemaal ontmoet, het lekkere eten en wat al niet meer. Deze ervaringen neemt niemand je meer af! Wat goed dat je dit doet!!

    Geniet ze en veel liefs van Jan, Petra, Maarten en Sam

  • 23 Oktober 2010 - 09:17

    Isabel:

    Gelukkig, dit klinkt alweer een stuk meer als de Dorinda die ik ken: die alle geluk van de wereld heeft en vrienden bouwt als een professional. Hoe gaat het met de kalender?
    XX

  • 23 Oktober 2010 - 09:18

    Isabel:

    Sorry, vergeten: heb je ook al foto's gemaakt?

  • 23 Oktober 2010 - 09:34

    Lydia:

    hoi Dorinada,

    Lijkt me heerlijk om een persoonlijke vertaler bij de hand te hebben bij je uitstapjes.
    Kun je erachter komen wat precies de samenstelling is van die heerlijke tinto verano?
    Dan gaan we kijken of we het hier ook kunnen krijgen of zelf kunnen maken.

    Hartelijke groetjes,

    Lydia

  • 24 Oktober 2010 - 16:17

    Pauline & Jeroen:

    Wat heb je al weer veel meegemaakt maar wat schrijf je er ontzettend leuk over. Ik heb gewoon lachend je relaas gelezen. We bliven je verhalen met veel plezier volgen.olé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

taalcursus van twee maanden in Sevilla

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

De mimimimiman

05 November 2010

Voy a Granada

27 Oktober 2010

como una elefante

22 Oktober 2010

tinto

20 Oktober 2010

van de Bahama´s naar Sevilla
Dorinda

Welkom lieve vrienden en familie! Bijna is het zover: ik ga naar het zonovergoten Sevilla voor een cursus spaans! 8 weken lang zal ik daar naar school gaan en verblijven bij een spaans gezin. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen en mijn vooruitgang op school. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn berichten zullen gaan lezen en mij af en toe ook op de hoogte houden van jullie leven! Liefs, Dorinda

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 26026

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

13 Maart 2011 - 21 Juni 2011

Guatemala!

17 Oktober 2010 - 11 December 2010

Sevilla

Landen bezocht: