van de Bahama´s naar Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu van de Bahama´s naar Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu

van de Bahama´s naar Sevilla

Door: dorindaa

Blijf op de hoogte en volg Dorinda

20 Oktober 2010 | Spanje, Sevilla

Daar is het dan eindelijk: mijn eerste bericht vanuit Sevilla.
De afgelopen dagen zijn erg indrukwekkend en druk geweest, vandaar dat ik er nu pas aan toe kom om jullie te vertellen over mijn heerlijke leventje hier.
Waar zal ik eens beginnen?
Misschien moet ik eerst maar eens vertellen over mijn niet al te soepele vlucht. Van zondag op maandag was ik namelijk op de Bahama´s. Nu zul je waarschijnlijk denken: Bahama´s? Je zou toch zondag meteen naar je gastgezin gaan?
Dat was inderdaad het plan, maar de reis verliep niet helemaal zoals ik had gehoopt. Ik kwam zondagavond netjes om 19.40 aan op het vliegveld van Malaga (in Spanje). Vanuit daar nam ik een bus naar het centrum van Malaga, omdat ik dan met een andere bus naar Sevilla kon. Ik kwam op dit busstation om ongeveer 20.45. Toen ik nergens op de borden de bestemming Sevilla zag staan, kreeg ik een vreemd voorgevoel dat iets niet helemaal in de haak was. Gelukkig (of natuurlijk juist niet) kwam ik erachter dat ik mijn intuïtie nog steeds kan vertrouwen. De laatste bus was namelijk, jawel, een kwartier voor mijn aankomst op het busstation vertrokken...
Toen ik op het treinstation aankwam om daar te checken of er heel toevallig een trein naar Sevilla ging, zag ik dat er een trein zou vertrekken om half 10. Mijn nare-buikgevoel verdween helaas net iets te vroeg, want de trein bleek dat niet te vertrekken, maar aan te komen..
Met tranen in mijn ogen ben ik uiteindelijk op een bed op de Bahama´s beland. Dat was eigenlijk de naam van mijn hotelkamer... waar ik voor 45 euro niet eens een ontbijt kreeg.dus helaas geen heerlijke cocktail terwijl ik op het strand in mijn hangmat naar de zonsondergang keek.

Maar goed, de volgende dag stond ik vol goede moet om 6.15 op om de tweede trein naar Sevilla te nemen (de eerste was al volgeboekt. Ik wou dat dat kon ik Nederland).

Om 10.40 kwam ik eindelijk aan op de plaats van bestemming. Naja, plaats van bestemming, ik kwam aan op het station in Sevilla. De school waar ik naartoe moest, aangezien mijn ¨gastgezinmoeder¨ van 28 aan het werk, bleek nog een pokkeneind lopen te zijn. Gelukkig had ik een kaart gekocht die me op weg hielp.

Het ongeluk was helaas nog niet voorbij. Toen ik, nadat ik twee uur te laat aan mijn les kon beginnen, weer naar mijn gastgezin wilde, brak onderweg naar het huis een wieltje van mijn koffer, waardoor ik aardig wat moeite heb moeten doen om hem de hele weg vooruit te kunnen krijgen.
Daar aangekomen belde ik aan bij het huis. Tamara, zo heet de vrouw waar ik bij verblijf, woont in een gebouw waar meerdere appartementen om een soort open plekje zijn gemaakt en je moet aanbellen om daar te kunnen komen. Ze bleek alleen niet thuis te zijn.. Ze had me verteld dat

  • 20 Oktober 2010 - 18:04

    Su Mejor Amiga:

    ja, ja, ja...? Je houdt ons wel in spanning zo :P.

  • 20 Oktober 2010 - 18:30

    HALLO DAAR:

    mmmmmmmmmmmmmmm
    wat ben lekker
    je tieten zijn zo warm
    en je kont ook
    groetjes van hallo daar
    .........................
    .........................
    ..........KUTHOER........

  • 20 Oktober 2010 - 18:32

    Nos Is The Neuk:

    aaaaaaaaaaaaaqqqqqqqqqqqqmmmmmmmmmmttttttttttffffffffffhhhhhhhhhhhhhqqqqppppppppppppsex hoer

  • 20 Oktober 2010 - 18:37

    Lydia Nomen:

    Hoi Dorinda,

    Gelukkig ben je al wel bij het goede appartement aangekomen. Wat een reis met hindernissen heb je achter de rug. Sneu voor je, echt niet prettig.Ik ga nu niet zeggen dat het echt "des Dorinda's" is....
    Ik hoop dat je een goede tijd hebt bij je tijdelijke 'moeder. Vergeet alle tegenslag maar gauw en geniet van alle nieuwe mensen en de mooie stad.
    Hartelijke groetjes,'
    '
    Lydia

  • 20 Oktober 2010 - 20:38

    Astrid:

    Hmmm..als einde van je verslag: "ze had me verteld dat" lijkt me niet erg logisch, maar dat is alles wat er bij mij opstaat! Heb je een geniale truc om verder te lezen?
    Maar man: je had me helemaal niet verteld dat je op de heenweg al gelijk de brokkenpiloot was! Dat vind ik wel heel zielig voor je:(, in zo'n hotelkamertje! Maar gelukkig is nu alles weer goed, haha! Heel veel plezier nog!

  • 20 Oktober 2010 - 20:40

    Astrid:

    Oh, nu zie ik staan dat iemand anders hetzelfde probleem had als ik, haha! (wie su mejor amiga is, weet ik niet aangezien ik dat al ben:P, maar dat terzijde)
    En gekke gozer, welke vieze stalker zit hier de boel vol te spammen..?

  • 21 Oktober 2010 - 08:28

    Isabel:

    Oké, ik heb opgezocht wat pechvogel isin het Spaans en het is: malapata. Dat komt vast nog een keer van pas.
    Toen ik je reisverslag begon te lezen, dacht ik serieus even dat je het verkeerde vliegtuig in was gestapt, al zouden de Bahama's wel cool zijn geweest. Is die Tamara een beetje aardig, want het klinkt nu (vooral met dat dramatische einde) een beetje hmmm. En al die pech en dan was je ook nog eens alleen.
    Binnenkort skypen?
    XX

  • 03 November 2010 - 16:11

    Laura:

    Hee Dorinda!

    Ik kreeg van Annemieke vandaag pas jouw mailtje waarin deze site stond (Je had hem niet naar mij gestuurd! FOEI!) En ik vind het nu al leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt :D Ik moet de andere verslagen nog even lezen! Je bent echt wel een beetje een pechvogel hè, sjongejonge! Gelukkig ben je nu wel op de plaats van bestemming haha. Nou, ik ga snel de andere verslagen lezen!

    xxx

    En oja, dat berichtje van ene 'hallo daar' vind ik heel vervelend! Dus die moet heeeeel snel ophouden met zulke dingen te typen want anders kom ik eraan met mn drietand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

taalcursus van twee maanden in Sevilla

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

De mimimimiman

05 November 2010

Voy a Granada

27 Oktober 2010

como una elefante

22 Oktober 2010

tinto

20 Oktober 2010

van de Bahama´s naar Sevilla
Dorinda

Welkom lieve vrienden en familie! Bijna is het zover: ik ga naar het zonovergoten Sevilla voor een cursus spaans! 8 weken lang zal ik daar naar school gaan en verblijven bij een spaans gezin. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen en mijn vooruitgang op school. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn berichten zullen gaan lezen en mij af en toe ook op de hoogte houden van jullie leven! Liefs, Dorinda

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 26037

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

13 Maart 2011 - 21 Juni 2011

Guatemala!

17 Oktober 2010 - 11 December 2010

Sevilla

Landen bezocht: