como una elefante - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu como una elefante - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu

como una elefante

Door: dorindaa

Blijf op de hoogte en volg Dorinda

27 Oktober 2010 | Spanje, Sevilla

Hee allemaal!

Het is weer tijd voor een update!
Er gebeurt hier zoveel, ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Naja, laat ik dan maar gewoon mijn verhaal vervolgen.
Vrijdag, de dag dat ik mijn vorige bericht schreef, was de laatste dag van mijn Engelse klasgenootje Hetal. Erg jammer dat ze er maar een week was. Het was ook meteen de laatste dag met onze klas en lerares. Deze week zijn er twee mannen, een Amerikaan en en Duitser, bijgekomen en hebben we een andere, maar ook goede, lerares gekregen.
´s Avonds zijn we met z´n vijven uitgegaan, Koen, Eleanor, Marc, Daniel en ik.
Natuurlijk begonnen we de avond in één van de talloze barretjes om bier en tinto de verano te drinken. Aangezien ik al dringende verzoeken heb gehad om het recept te verklappen, licht ik bij deze een tipje van de sluier:
het kan op meerdere manieren worden gemaakt. Over het algemeen wordt er gevraagd of je het met sinaasappel of citroen wil, en vervolgens mixen ze rode wijn met sprite of sinas. Enorme ijsklonten en een schijfje citroen maken het vervolgens af.

Uiteindelijk kwamen we bij een houseclub terecht, waar we hebben gefeest tot in de vroege uurtjes.
Helaas heb ik maar één uurtje kunnen slapen, want om 8 uur moest ik al opstaan, omdat Eleanor, Koen en ik met de bus naar het strand in Cadiz wilden. Natuurlijk waren Eleanor en ik net iets te oplettend geweest, wat ervoor zorgde dat we één halte te vroeg uitstapten en daarom nog drie kwartier moesten lopen (alsof we dat hier nog niet genoeg doen) om in het oude centrum te komen.
Ondanks dat iedereen het ons sterk afraadde, omdat het zogenaamd te koud was, besloten Eleanor en ik de bikkels uit te hangen en een potje te zwemmen. Het water was inderdaad eerder warm dan koud, maar zoals mowgli ooit zong: ja een olifant zet door, zet zijn beste beentje voor!
Ik ben er wel achter gekomen dat het een goed idee is om de volgende keer wel een handdoen mee te nemen, want opdrogen terwijl je op je jas ligt is niet echt ideaal.

Voor de verandering zijn we die avond Tinto gaan drinken in de stad.

Zondag besloot ik eens lekker uit te slapen. Helaas was ik iets te enthousiast, en gaf mijn mobieltje toen ik wakker werd aan dat het 7 uur in de avond was. Dit leek me erg sterk, want ik weet dat ik van slapen houd, maar 7 uur leek me wel heel extreem. Helaas, toen ik een dubbelcheck deed op mijn ipod, gaf die precies dezelfde tijd aan...
Mijn hele dag was dus naar de knoppen.
Toen ik de woonkamer in kwam, vertelde Tamara mij dat ze de hele ochtend in het ziekenhuis had gelegen. Ze is namelijk allergisch voor pinda´s en kon geen adem meer halen toen ze er toch per ongeluk één at. Na 6 uur aan het infuus gelegen te hebben, was ze gelukkig weer bijna helemaal de oude. Oja, ik wil nog even iets recht zetten, aangezien veel mensen volgens mij het idee hebben dat Tamara niet zo aardig is, dat is ze wel. Ik zie haar alleen niet zo vaak, want overdag werkt ze en studeert ze en ik ben sowieso eigenlijk nooit thuis. Ze kan heel lekker koken, meestal typisch spaans, zoals potaje, een stevige soep.

Om 19.30 die dag heb ik heerlijk genoten van mijn ontbijtje (zoals elke ochtend twee sneetjes toast met boter en jam) en ging ik daarna weer de stad in.

Uit eten gaan is trouwens erg goedkoop. Wij nemen voornamelijk tapas. De prijzen hiervan verschillen van 1,80 tot 3,00 euro per portie.
Hoe louche een barretje er ook uitziet, het eten heeft me tot nu toe eigenlijk altijd nog gesmaakt.
Wat je ook eet, je krijgt er eigenlijk altijd mini soepstengeltjes bij.

Maandag zijn Koen, Eleanor, Michelle (Canadees) en ik naar de film geweest. Het was een engelse film met spaanse ondertiteling die over de oprichting van facebook ging.

Gisteren ben ik uit eten geweest met Daniel en Felicitas (Duits, geen idee of ik haar naam goed schrijf) en zijn we daarna met Anna (Italiaans), Chris (Amerikaans), Koen en Eleanor weer wat gaan drinken.

Vandaag zijn Koen, Anna, Eleanor en ik naar de reusachtige kathedraal geweest en hebben we de toren beklommen. En dat voor nul euro! Wat een spaanse student zijn als niet voor je kan betekenen.
Omdat we nu 8 euro hadden uitgespaard, vonden we dat we wel toe mochten geven aan onze nieuwe verslaving, brownie met ijs van de Burger King (okee ik weet het, klinkt heel slecht, maar het is echt heel erg lekker).

Oja papa en mama, ik heb mijn hobby van vroeger weer opgepakt. Als ik ´s avonds terug loop naar huis, sta ik heel vaak even stil om te kijken naar alle mooie lichtjes in het donker! Vanaf de brug heb ik een prachtig uitzicht. Ik zal eens proberen het op de gevoelige plaat vast te leggen.


Nog een leuk weetje: er wordt hier heel erg goed schoongemaakt. Op de straat zie je eigenlijk nooit een papiertje zwerven, alleen maar een paar zwervers met puppies (die trouwens voor massa´s toeschouwers zorgen). Dit komt doordat er elke nacht wordt schoongemaakt. De hele straat wordt schoongespoten, alle viezigheden worden weggegooid en de prullenbakken geleegd. Overvolle prullenbakken tref ik dan ook nooit aan. Het enige wat niet goed op te lossen is, zijn alle vieze urineluchtjes, die je eigenlijk op elke hoek van de straat aantreft. Omdat het hier nooit regent, weet je meteen hoe laat het is als je ergens een plasje (ja dubbelzinnig) op de grond ziet.


Nu is het denk ik tijd voor een heerlijke siësta.

Dag lieverds, bedankt voor al jullie reacties, smsjes, krabbels en mailtjes!

PS: voor iedereen die het wil weten: ik ben voor Cambridge geslaagd met een A! Ik snap nog steeds niet hoe dat mogelijk is...

  • 28 Oktober 2010 - 06:42

    Isabel:

    Jeej, eindelijk foto's!!
    En was The social network een leuke film, want die wil ik denk ik wel gaan zien.
    XXX

  • 30 Oktober 2010 - 14:53

    Susan:

    Jeeej leuke foto's!
    En leer je wel spaans, aangezien je eigenlijk alleen maar uitgaat :P.
    Grapje schat, ik ben gewoon een beetje jaloers!
    xxxx

  • 01 November 2010 - 15:31

    Lydia:

    Hoi Dorinda,
    Natuurlijk is het niet verwonderlijk dat je voor Cambridge met een A geslaagd bent. Accepteer nu gewoon eens dat je een heel slimme meid bent.
    Wat niet leuk was bij de uitreiking, was dat Visser (?) jouw naam niet eens noemde, terwijl hij bij het eerste Cambridge-diploma zoveel aandacht aan je besteedde.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt. Ik zie, gelukkig, dat je ook wat cultuur opsnuift; altijd goed.

    groetjes,'

    Lydia

  • 02 November 2010 - 12:53

    Annemieke:

    Dorin! wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! de drank smaakt je goed is het niet? haha leuk ook dat er zoveel studenten zijn waar je ook mee omgaat! wat moet het heeeerlijk zijn daar. geef je ''pleegmoeder'' maar een dikke kus, zielepiet met die pinda. hier gaat alles z'n gangetje, je hoort alle juicy details wel als je thuis bent. haha. ik mis je wel hoor, even naar de stad gaan om wat te drinken en te lachen zit er nu ook niet meer in. maar hoe dan ook, hele dikke zoen van ons allemaal uit tiel, zorg goed voor je zelf & GENIET ERVAN! we love ya xxx

  • 03 November 2010 - 16:46

    Laura:

    Hee poepie!

    Nou, ik ben weer helemaal bijgelezen hoor :) wat maak je geweldige dingen mee! Het klinkt echt allemaal even fantastisch! Op een verdwaalde pinda na dan... Je geniet dus ook flink van het uitgaansleven! That's the way, aha aha, we like it, aha aha. Je foto's zijn ook erg mooi, ik kan alleen al genieten van het plaatje moet je nagaan hoe jij daar aan het genieten bent haha. Je bent ook wel een echte slaapkop hè! Had ik niet van je verwacht :p Ik kijk uit naar je volgende berichtje! En om eventjes je vraag te beantwoorden wat wij hier allemaal meemaken: kou, regen en tentamens (dat laatste dan alleen ik denk ik...)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

taalcursus van twee maanden in Sevilla

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

De mimimimiman

05 November 2010

Voy a Granada

27 Oktober 2010

como una elefante

22 Oktober 2010

tinto

20 Oktober 2010

van de Bahama´s naar Sevilla
Dorinda

Welkom lieve vrienden en familie! Bijna is het zover: ik ga naar het zonovergoten Sevilla voor een cursus spaans! 8 weken lang zal ik daar naar school gaan en verblijven bij een spaans gezin. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen en mijn vooruitgang op school. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn berichten zullen gaan lezen en mij af en toe ook op de hoogte houden van jullie leven! Liefs, Dorinda

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 26039

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

13 Maart 2011 - 21 Juni 2011

Guatemala!

17 Oktober 2010 - 11 December 2010

Sevilla

Landen bezocht: