Bloedende tenen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu Bloedende tenen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu

Bloedende tenen

Blijf op de hoogte en volg Dorinda

22 Januari 2014 | Mexico, Mexico-stad

Dag allemaal!

Sorry sorry, mijn slechtste eigenschappen komt weer naar voren: vergeetachtigheid en luiheid. Ach, liever een reisverslag na drie weken dan geen toch?
In de tussentijd is er aardig wat gebeurd. Zal ik gewoon chronologisch verslag uitbrengen? Vooruit:

De eerste week verbleef ik in een hostel in het centrum van Mexico-City. Hier heb ik vooral veel leuke mensen ontmoet en uitgerust van mijn stressvolle tijd in Nederland. Ook tijdens Oud&Nieuw was ik in dit hostel te vinden onder het genot van tequila en salsa lesjes. Er ontstond echter opeens chaos en vijf minuten later bevond ik me in een mega straat waar alle 17 miljoen inwoners van deze prachtige stad aan het dansen waren op live salsa muziek. Precies twee minuten nadat we daar aankwamen mochten we een vuurwerkshow aanschouwen. Het nieuwe jaar begon dus goed.

3 januari verruilde ik mijn achtpersoonskamertje voor een riante villa in de buurt van mijn universiteit. Hier werd ik warm ontvangen door mijn drie franse huisgenootjes (ongeveer 80% van de exchangestudenten komt uit het land van de baguette). Inmiddels telt ons huis 13 bewoners van allerlei windstreken. We zijn eigenlijk echt een grote familie en doen alles samen. Overal waar we komen zorgt de familie Jilotepec (de naam van onze straat) voor blije gezichten.

Okee ik dwaal af. Vorige week hadden we een oriëntatieweek van Tecnológico de Monterrey, de dure privé universiteit waar ik veel tijd zal spenderen. Tijdens deze week werden we vooral bang gemaakt op het gebied van veiligheid. Zo kregen we een lesje hoe we het best onze tas vast konden houden. Gelukkig hadden we ook nog een daadwerkelijk educatieve activiteit: de piramiden van Teotihuacan. Dit is een enorme verlaten stad waar vroeger een volk heeft geleefd (geen maya's of azteken trouwens). We besloten te onderzoeken of onze benen echt zo jong zijn als ze altijd zeggen en dus alle piramiden te beklimmen. Dit leverde een paar prachtige uitzichten en foto's op.

Na deze oriëntatieweek begon het dan echt: school! Alle vakken die ik oorspronkelijk wilde, werden niet geopend en dus moet ik het doen met de vakken psychologie, sociologie, documentaire maken, burgerschap en democratie en gevorderd spaans. Het werd meteen duidelijk dat het onderwijs in Mexico ontzettend anders is dat het onderwijs in Nederland en het beter bij mij past. Hier hebben we les in klassen, moeten we elke keer huiswerk maken in de vorm van samenvattingen en verhaaltjes over onszelf. De Mexicanen zijn, helaas in tegenstelling tot mij, onwijs gemotiveerd en goed in hun huiswerk op tijd af hebben. Ik word hier wel gemotiveerder.
Tot nu toe vind ik de lessen fantastisch, met als hoogtepunt documentaire maken. We worden erg vrij gelaten in onze taken. Zo moeten we voor spaans uiteindelijk zelf een project bedenken (receptenboek, presentatie over sinterklaas of wat dan ook) en gaan we met documentaire maken, geloof het of niet, een documentaire maken, die ook nog eens kans maakt naar festivals te worden gestuurd.
Voor mijn project wil ik graag iets met beperkte kinderen doen.
Naast de reguliere vakken mag je drie extra activiteiten doen. Ik heb daarom nu drie uur in de week buikdansen en binnenkort salsa.
Daarnaast ga ik elke week (tot nu toe dus twee keer) naar de sportschool en doe ik aan stoepranden met de enige andere nederlander. Helaas is mijn lichaam al een beetje in protest gekomen en heb ik wonden overal en zitten mijn voeten onder de blaren. Maar een olifant zet door, dus dit doet me niiiks.

Aangezien één week school ontzettend vermoeiend is, gingen we afgelopen weekend maar even op vakantie naar Acapulco, een bekende badplaats. Hier hebben we voornamelijk gedanst en gezwommen in de zee en het zwembad. Ultiem weekendje in januari als je het mij vraagt.

O ik vergeet iets. Vorig weekend gingen we naar de Trajineras, wat bootjes zijn die door de grachten van een wijk varen. Een ontzettend kleurrijk festijn.

Okee er zijn nog honderdduizend dingen die ik graag wil vertellen, maar dat zal ik voor later bewaren.

Vriendelijk bedankt voor jullie geduld en het lezen van mijn avontuurtjes.

Dikke zoen voor jullie allemaal!

  • 22 Januari 2014 - 09:50

    Isabel:

    Jungle Book reference <3
    Ik moet altijd glimlachen door jouw verhalen :D

  • 22 Januari 2014 - 12:14

    Lisanne:

    Jaaa ik heb ook weer met een lach op mn gezicht zitten lezen buchertje, zo komen we de tijd zonder jou hier wel door!

  • 22 Januari 2014 - 12:24

    Annemieke:

    Goed bezig vriend! Idd een ultiem weekendje in januari! Hele dikke knuffel en duizend kusjes xx

  • 22 Januari 2014 - 12:30

    Alexandra:

    Hoi meis, super leuk om te lezen!! Veel plezier nog xxx

  • 22 Januari 2014 - 13:42

    Anke Christiaens:

    Heeee Dorrii!! Super leuk om je verhaaltjes allemaal te lezen!! Haha en het hardst heb ik gelachen toen ik dit las: Dit doet me niiiksss! Haha geweldig! Doet me echt denken aan de zomer! Ik wens je nog een super tijd daar en zet hem op met al je danslessen! Hihi super vet buikdansen! Dat wilde je altijd nog doen!! xxxxxx

  • 22 Januari 2014 - 14:17

    Diana:

    your story made my day :D
    Ik moet lachen om je, zelfs als je zo ver weg bent!

    Dikke kus en leer mij ook al dat coole dansen als je terug komt!

  • 22 Januari 2014 - 16:06

    Henk:

    Hoi mop,

    Weer geweldig verhaal! En kleurrijke foto's. Vast lagge met die taslesjes? En een olifant zet door (van junglebook? was altijd een van de favorieten) ook al .... Have fun! dad

  • 22 Januari 2014 - 20:07

    Marjolijn:

    Hey, leuk en gezellig verhaal. Kan mij voorstellen dat je met zoveel leuke dingen bezig bent, dat schrijven naar ons er een beetje bij inschiet. Geeft niets als het even duurt hoor, we wachten vnuit Rijswijk rustig af

  • 22 Januari 2014 - 20:09

    Emmy:

    Dag meis! Wat fijn: eindelijk weer een prachtig verhaal van jouw hand! Wat kun je toch leuk schrijven! Ben wel een beetje jaloers op je prachtige gebeurtenissen, hoor... xx

  • 23 Januari 2014 - 16:29

    Arwen:

    Zo leuk!!! Het klinkt echt fantastisch! :)) En wat fijn dat het studeren je ook bevalt hihi, en dan te bedenken dat je juist om die reden bijna niet was gegaan ;) Hier is het vandaag véél te koud om de stad te ontdekken dus dat zal even moeten wachten tot een andere dag vrees ik! Geniet liefje!
    Dikke kus!

  • 25 Januari 2014 - 19:18

    Rob En Lin :

    Hallo nicht(je)
    Wat een geweldige verhalen, heel leuk om te lezen zo te zien geniet je volop en dat hoort ook zo. Ga daarmee door en we kijken uit naar je volgende verslag
    Zoen

  • 09 Februari 2014 - 14:14

    Opa Scheper:

    Hallo Dorinda,
    Ik heb je verslag gelezen, waarvoor mijn hartelijke dank.
    Vandaag zijn Johan en Roelie hier en het is een jaar geleden dat oma overleden is.
    Veel plezier in Mexico, succes met je studie en ik hoop dat je snel weer terugkomt!
    Groeten van je opa.

  • 15 Februari 2014 - 11:27

    Petra:

    Ha Dorinda,

    Wow, wat geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt. En, helemaal top dat je studie ook nog eens zo goed bij je aansluit....wie had dat gedacht?
    Ik houd erg van films/documentaires dus kom maar op met die film...wie weet zien we deze op een fimfestival waar je ouders en wij graag komen?!
    Lieve meid, geniet verder van deze fantastische tijd in Mexico met alles erop en eraan.
    Zoen, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico

Studeren in Mexico

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

La belleza de la nuturaleza

23 Februari 2014

Spoorloos

22 Januari 2014

Bloedende tenen
Dorinda

Welkom lieve vrienden en familie! Bijna is het zover: ik ga naar het zonovergoten Sevilla voor een cursus spaans! 8 weken lang zal ik daar naar school gaan en verblijven bij een spaans gezin. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen en mijn vooruitgang op school. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn berichten zullen gaan lezen en mij af en toe ook op de hoogte houden van jullie leven! Liefs, Dorinda

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 26013

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

13 Maart 2011 - 21 Juni 2011

Guatemala!

17 Oktober 2010 - 11 December 2010

Sevilla

Landen bezocht: