Zeeleeuwkleven in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu Zeeleeuwkleven in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dorinda Bucher - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwkleven in Mexico

Blijf op de hoogte en volg Dorinda

29 December 2013 | Mexico, Mexico-stad

Hai lieve allemaal!

Het is nu mijn tweede hele dag in Mexico en ik leef nog! Geen overvallen, drugsvoorstellen of moorden tot nu toe, ondanks al jullie waarschuwingen. Zou het mijn altijd aanwezige geluk zijn of zou het hier daadwerkelijk meevallen? Het eerste is denk ik niet echt het geval, want mijn heenreis is niet bepaald soepel verlopen. Ondanks dat ik tijdens mijn overstap in New York het vrijheidsbeeld zag, had ik niet veel vrijheid. De bank wilde me namelijk geen geld geven. In tegenstelling tot mijn verwachtingen, werd het in Mexico niet veel beter. Na de lange vliegreizen (waarbij ik tot mijn grote verbazing en status als grote overalslaper praktisch niet heb geslapen) bleek de pickup service van het hostel niet op me staan te wachten. Daarnaast deden ook hier alle pinautomaten niet wat ik wilde. Na drie uur lang wanhopig heen en weer gedrenteld te hebben (want zonder ook maar 1 cent te bezitten) werd ik uiteindelijk dankzij mijn lieve ouders opgehaald. Gisteravond laat kon ik gelukkig toch weer geld opnemen, want wat bleek, ik had mijn bankaccount even op 'wereld' moeten zetten. Een goede voorbereiding is het halve werk...

Tot nu toe heb ik het hier fantastisch. Ik heb gisteren 100 kilometer gelopen in het historische centrum. op het plein voor de kathedraal kreeg ik alleen de schok van mijn leven. Er stond een reusachtige kerstboom en toen ik langs mega lange rijen liep en op de tribune ging zitten, zag ik tweeduizend Mexicaanse slakjes op een schaatsbaan. Ze hadden ter ondersteuning een oranje zeeleeuw in hun handen. En ik maar denken dat zeeleeuwen niet kunnen schaatsen. De mensen schaatsen zooo langzaam en dicht op elkaar, dat het één groot zeeleeuwkleefavontuur leek.

Ik ging maar gauw verder om Phineas en Ferb en Batman in de straat te bewonderen. Er waren ontzettend veel straatartiesten op straat. Aangezien ik met mijn hollandse uiterlijk hier niet echt standaard ben, moest ik meteen met acrobatische straatartiesten meedoen. Na een huwelijksaanzoek moest ik op de grond liggen naast een paar andere mannen en deden de acrobaten sprongen des doods over ons heen. Enig.

Wat ik tot nu toe van de stad heb gezien is eigenlijk best mooi. Indrukwekkende gebouwen en lieve mensen. Er zijn alleen wel vrij veel zwervers. Ik besloot water te kopen voor een moeder en haar twee kindjes, maar dat moet ik duidelijk niet te vaak doen, want er zijn er hier nog veeeel meer dakloze moeders. Misschien een interessant project in de toekomst.

Voor iedereen die het sneu vindt dat ik alleen ben: hier in het hostel heb ik al veel mensen ontmoet, waaronder twee Finse jongens die ook aan mijn universiteit zullen studeren. Ook heb ik spirituele gesprekken gehad met een Indiase jongen en probeer ik mijn Spaans op te vijzelen met alle mexicanen, argentijnen en venezuelanen die ik heb ontmoet.

Oja het doel van deze blog ben ik vergeten:
Ik zal een half jaar in Mexico verblijven om enigszins te studeren aan een universiteit hier. Zo veel als ik kan zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en de interessante Mexicaanse zaakjes die ik tegen kom.

Heeeel veel liefs en alvast een gelukkig nieuwjaar!
Ik hoop dat jullie allemaal in dit nieuwe jaar dromen weten te verwezenlijken en veel geluk zullen vinden.

Dorinda

  • 29 December 2013 - 19:08

    Annemieke:

    Och och och wat leuk weer! Ik vermaak me 't komende half jaar weer met leesvoer van waarbenjij.nu :).
    Zet 'm op daar moppie! Heel erg veel plezier xxxx

  • 29 December 2013 - 20:07

    Henk:

    Hoi mop, fijn dat je nog niet bent overvallen en al je spullen nog hebt, haha. Geweldig dat je al weer zo veel hebt meegemaakt! Geniet en laat ons genieten van je avonturen. Dad

  • 29 December 2013 - 22:25

    Marjolijn:

    Ha Dorinda,
    Veel liefs vanuit Rijswijk en we gaan je avonturen volgen! Maak er een leuke tijd van.
    Groetjes van Rik, Marjolijn, Teun en Isa

  • 30 December 2013 - 06:20

    Lisanne:

    Jaaaa weer genoten van je eerste verhaal! Mooi dat het goed gaat, kan ook niet anders met Phineas en Ferb daar, Perry zal ook wel in de buurt zijn dan:) Heel veel plezier daaro!

  • 30 December 2013 - 16:01

    Rob En Lin:

    Hallo nichtje met vlecht,
    Super fijn om een berichtje te ontvangen en te lezen dat het na wat kleine, nou ja zonder geld is niet handig, goed met je gaat. We gaan je zeker volgen en wensen je een fijne tijd en een goede jaarwisseling!
    Zoen Rob en Lin

  • 31 December 2013 - 20:44

    Johan, Roelie, Frank, Linda En Carlo:

    Hallo Dorinda,
    Voor ons is 2013 bijna voorbij, maar jij hebt nog extra bonus-uren!
    Geniet volop van je tijd in Mexico en misschien kun je nog bijverdienen door je fantastisch geschreven verhaal te verkopen aan één of ander tijdschrift!!
    We wensen je alle geluk van de wereld in 2014 en zullen je zeker volgen de komende maanden.
    Groetjes van ons allemaal!

  • 03 Januari 2014 - 12:33

    Hans En Francien:

    Hai Nichtje,

    Een prachtig verhaal en een boeiende start van je reis. Geld blijft toch belangrijk als je gaat reizen. Heel veel plezier in Mexico en succes met de studie. Wij blijven je volgen.

    Hans en Francien

  • 07 Januari 2014 - 09:20

    Sandra Bucher:

    Hi Dorinda,

    Wat leuk te lezen over je avonturen en mooi hoe je project ziet in wat je zoal tegenkomt... Heb ik er over heen gelezen wat je antwoord was op het huwelijksaanzoek van deze heer / heren? ;-)

    Ik wens je een prachtige tijd toe nichtje!

    Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Dorinda

Welkom lieve vrienden en familie! Bijna is het zover: ik ga naar het zonovergoten Sevilla voor een cursus spaans! 8 weken lang zal ik daar naar school gaan en verblijven bij een spaans gezin. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van al mijn spannende avonturen en mijn vooruitgang op school. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn berichten zullen gaan lezen en mij af en toe ook op de hoogte houden van jullie leven! Liefs, Dorinda

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 26032

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

27 December 2013 - 18 Juni 2014

Mexico

13 Maart 2011 - 21 Juni 2011

Guatemala!

17 Oktober 2010 - 11 December 2010

Sevilla

Landen bezocht: